niedziela, 5 listopada 2017

Proste placki dyniowe

   
2017 jest dla mnie rokiem kulinarnych eksperymentów,tyle nowości ile podczas niego próbowałam, to przez całe moje życie nie widziałam nawet na oczy. Tak też było i tym razem.



   Dynie każdy zna ale już nie wszyscy wiedzą jak smakuje, ja również nie widziałam, jednak ten sezon dyniowy postanowił to zmienić. Co prawda jeszcze wiele odmian przede mną a ja poznałam póki co klasyczną olbrzymią dynie lecz nie zamierzam na tym poprzestać :D 

   Dynia ma tyle możliwości, że naprawdę dziwię się sobie, że dopiero w tym roku pierwszy raz jej spróbowałam, w ciągu tygodnia upiekłam z niej chleb i placki, i mam ochotę na więcej :)

 Dziś przychodzę do Ciebie z przepisem na te drugie czyli placki dyniowe. Przepisów w internecie jest masa ale jeśli mnie obserwujesz to wiesz, że stawiam na te szybkie, proste i z możliwością zrobienia ich razem z synem. 


Co będziesz potrzebować do placków z dyni?
  • 500g dyni (bez skórki i pestek)
  • 130g mąki (ja używam pszennej)
  • 2 jajka
  • szczypta soli
  • cukier (ja użyłam 1.5 łyżki) 
  • olej do smażenia
Dynie trzemy na małych oczkach (ja potraktowałam dynie siekaczem elektrycznym). Wsypujemy do wysokiej miski, dodajemy resztę składników dobrze mieszamy. Na patelnię wylewamy trochę oleju podgrzewamy. Na rozgrzany olej wykładamy masę dyniową i tu już nasza inwencja twórcza czy chcemy duże czy małe, oczywiście im większe placki tym ich mniej ;)
Smażymy z obu stron na złoty kolor, po wystygnięciu jeśli stwierdzisz, że jednak mało słodkie można posypać cukrem pudrem. 

Smacznego!





Daj znać czy znasz już placki dyniowe, może masz jakiś swój szybki przepis i chcesz się nim podzielić ? 

22 komentarze:

  1. Placki prezentują się znakomicie!

    OdpowiedzUsuń
  2. nigdy nie jadłam placuszków z dyni, chętnie wypróbuję przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Znam placuszki z dyni z puree, nigdy nie używałam surowej - muszę spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wszystkie z puree wymagają dłuższego czasu a ja mam go tyle co kot napłakał 😂😂😂

      Usuń
    2. zrób większą ilość puree i zamroź podzielone na porcje :)

      Usuń
  4. Ja jeszcze nie jadłam żadnych potraw z dyni :P

    OdpowiedzUsuń
  5. Czas nadrobić zaległosci, ja żałuje że tak późno ją poznałam 😄😄

    OdpowiedzUsuń
  6. wyglądają pysznie! dzięki za przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Muszę spróbować, bo jeszcze nie robiłam :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Robię podobnie, są pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Uwielbiam dynię i wszystko co jej dotyczy! Super przepis! :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Robiłam placki dyniowe z kaszą manną. Pyyycha<3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jadłam osobno z dynia i osobno z kasza razem jeszcze nie łączyłam, dzieki za pomysł! 😄

      Usuń
  11. Wyglądają przepysznie! Mam akurat sporo dyni w domu, także chętnie wypróbuję przepis. Może zrobię z mąką owsianą i na oleju kokosowym? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ostatnio wyczytalam ze smazenie na oleju zapachowym jest mega niezdrowie więc tu uwazaj 😉

      Usuń
  12. Kulinarne eksperymenty są super :) A dyniowe placki musiały być bardzo smaczne :)

    OdpowiedzUsuń
  13. fajne placki, spróbuj dodać do nich jeszcze śliwek albo świeżo startej gałki muszkatołowej w ramach urozmaicenia. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Śliwek? Ciekawe połączenie 😄 mam śliwki liofilizowane to na nastepny raz sprobuje 😉

      Usuń