środa, 18 października 2017

Domowy zdrowy gęsty sok

 Czy masz tak jak ja, że kiedy przyrządzasz coś samodzielnie to smakuje Ci to o wiele lepiej? Teraz też tak będzie! 


    Kiedy widzę sok typu "Kubuś" przypomina mi się dzieciństwo, piłam je wtedy litrami a podczas choroby pochłaniałam niemalże dużą butelkę na raz. 
Teraz kiedy postanowiłam zmienić coś w swojej diecie i stawiam na zdrowsze rozwiązania, chcę Cię zachęcić do zrobienia domowego przepysznego soku. Jest banalnie prosty i jak zwykle można go zrobić z pomocą małych rączek :) 

Składniki:
  • 400ml soku pomarańczowego (może być kupny 100% ja jednak wyciskałam sama)
  • 500g marchewki
  • sok z połówki cytryny
  • banan
  • 150g truskawek (ja miałam mrożone, jednak możesz je pominąć lub dodać inne według preferencji)
  • woda jeśli sok będzie za gęsty
Przyda się też garnek, malakser/blender, słoiczki lub butelki do pasteryzacji. Z podanych proporcji wyszło mi około 1.25l soku.

Przygotowanie:

    Marchewki myjemy i gotujemy do miękkości (możesz je obrać przed gotowaniem jeśli masz ochotę). Miękkie marchewki wrzucamy do blendera, wlewamy połowę soku, dodajemy banana, truskawki i co tam jeszcze dusza zapragnie, blendujemy. dolewamy resztę soku i dalej blendujemy aż sok będzie gładki. Jeśli uważasz, że jest mało słodki możesz go oczywiście posłodzić. Wlewamy do słoiczków/butelek, pasteryzujemy i to wszystko. 





Banalnie proste prawda? 

    Jako matka, szukam tylko takich przepisów, także jeśli szukasz czegoś zdrowego i na szybko zapraszam i do innych przepisów które znajdziesz na moim blogu w zakładce "KUCHNIA" :) 

6 komentarzy:

  1. Nie ma to jak domowe :)

    ja mam nadzieję, że moje dziecko kiedyś spróbuje coś (cokolwiek) i pomyśli "moja mama robi lepsze" :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pycha, robimy czasem takie przecierowe soki w sokowirówce, ale z surowych marchewek, czasem z burakiem jeszcze, i do tego dużo jabłek, czasem gruszki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi się właśnie marzy sokowirówka wolnoobrotowa która nawet z banana sok wyciśnie, ale póki co ciągle coś wyskakuje i muszę ją odłożyć na dalszy plan :D

      Usuń
  3. Najlepiej robić takie rzeczy samemu, przynajmniej wiemy co tam siedzi w środku :)

    OdpowiedzUsuń