poniedziałek, 23 października 2017

Banda Piratów czyli ahoj przygodo!


Kiedy słyszę "piraci" pierwsze co przychodzi mi na myśl to Johny Depp z "Piraci z Karaibów" albo Spongebob i kapitan zaczynający tę bajkę.
Młody ma zupełnie inne skojarzenia takie jak "Jake i piraci z Nibylandii", "Piratka i Kapitano" "Potyczki piratów" czy wreszcie bohaterowie dzisiejszego wpisu "Banda piratów".
Seria czterech ksiażeczek napisana przez Juliette Parachini- Deny i Oliviera Dupin'a skradła nasze serca a rysunki Jérôme Pélissier są poprostu obłędne. Polskim tłumaczeniem zajęła się Anna Matusik-Dyjak a dzięki wydawnictu Olesiejuk możemy ją w Polsce kupić ale to tyle z teorii.


Teraz coś o samych bohaterach. Na początku każdej kskążeczki mamy opisane trzy główne postacie, Ognistego Tomasza, Nieustraszoną Marię, młodszą siostrę Tomasza i ich sąsiada Łebskiego Williego (nie zdradzę wam skąd ich przydomki, zachęcam do lektury 😉) Nieodłącznym kompanem naszej trójki jest Pan Moody stara papuga dziadka Tomasza i Marii, reszta bohaterów jest zmienna w zależności od części po którą sięgamy.
W każdej z książek opisana jest jedna, za każdym razem inna przygoda i mam wrażenie, że rozpoczynają się dzięki Nieustraszonej Marii. Autorka na tyle każdej z książek pisze:
"W drogę! Ognisty Tomasz, Nieustraszona Maria i Łebski Willy oczekują cię z niecierpliwością na swoim galeonie, Czarnym Smoku! Dołącz do tych zabawnych piratów i rzuć się z nimi w wir przygody!"

"Piraci są tylko dla chłopaków", jeśli do tej pory Twoje myślenie wyglądało podobnie to te książeczki pokazują, że to błąd. Całą serię mogę naprawdę polecić i dla dziewczynek i dla chłopców. I muszę Ci powiedzieć, że uwielbiam takie książki które nie są skierowane do konkretnej płci, może dlatego, że jako mała dziewczynka uwielbiałam wspinać się po drzewach, bawić w policjantów i złodziei dzięki czemu miałam podobną ilość siniaków i zadrapań do niejednego chłopca 😁

Powinnam jeszcze napisać gdzie można je kupić ale szczerze? Sama chciałabym wiedzieć! Serię trzech udało mi się kiedyś zdobyć w carrefurze, przez co jednej nam brakuje. Przeszukałam za nią chyba cały internet i na każdej jednej stronie są wyprzedane 😲 wynika z tego (tak sądzę) że nie tylko ja uważam, że są świetne i dlatego tak znikają 😄

Daj znać czy znasz Bandę Piratów a jeśli nie to czy będziesz na nich polować tak jak ja ? 😄



6 komentarzy:

  1. Ja aktualnie nadrabiam z chłopakiem "Piratów z Karaibów", więc klimaty niejako podobne :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja bym z chęcią zrobiła sobie taki maraton :D

      Usuń
  2. Ognisty Tomasz to pewnie wielbiciel wody ognistej, ale to jest między wierszami, trzeba się wczytać w czwarte dno.

    kub.

    OdpowiedzUsuń
  3. Prawdziwa gratka dla młodych czytelników, wielbicieli piratów, przygód na morzu, tajemnic i bezludnych wysp. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ha ha u nas też ostatnio króluje Johny Depp,kapitan ze Spongeboba i Kapitan Hak :) Jestem pewna, że Ognisty Tomasz i Nieustraszona Maria, świetnie by pasowali do powyżej opisanego towarzystwa :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jako dziewczynka raczej nie interesowałam się piratami - z jednym wyjątkiem. Uwielbiałam książkę ,,Przygody Pirata Rabarbara". 😁

    OdpowiedzUsuń